حذف آلاینده های میکروبیولوژیکی (ضدعفونی و استریلیزاسیون).
نوشته شده توسط : سام سنایی

تصفیه آب صنعتی: بدون آب تصفیه شده صنعتی، بسیاری از شرکت ها و محصولاتی که تولید می کنند اصلا وجود نداشتند. استفاده از آب یک جزء اصلی تقریباً در هر مرحله از تولید است و بخشی از فرآیندهای تولید در سراسر جهان است. چه آب یونیزه شده برای صنایع الکترونیک و داروسازی باشد و چه آب نرم شده برای تامین بویلرها، آب باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

تصفیه آب صنعتی | تجهیزات آب شیرین کن | شرکت آتیاکو

آب حاوی چه ناخالصی هایی است؟

فیزیکی :  ماسه، سیلت، لجن، زباله، خاک رس و غیره.

شیمیایی :  آلی (فنل ها، آفت کش ها) و غیر آلی (نمک ها، اسیدها و قلیایی های مختلف)، همچنین مواد سمی (آرسنیک، جیوه، سرب) و غیر سمی.

بیولوژیکی : باکتری ها و ویروس ها، قارچ.

همه این مواد بدون شک هم به سلامت انسان و هم به تجهیزات آسیب می رساند. بنابراین همه صنایع نیاز به تصفیه آب صنعتی دارند.

در انتخاب سیستم های تصفیه آب صنعتی چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

فیلترهای مختلف قابلیت ها و محدودیت های متفاوتی دارند شما باید تمام فاکتورهایی را که سیستم تولید شما نیاز دارد در نظر بگیرید تا به سطح مطلوبی از فیلتراسیون برسید.

انتخاب تصفیه آب برای شرکت های صنعتی به موارد زیر بستگی دارد:

میزان آلودگی مکانیکی: برای حذف مقدار قابل توجهی ذرات باید از فیلترهای اولیه استفاده کنید.

شرکت آتیاکو

استانداردهای کیفیت فیلتر مورد نیاز تجهیزات: کیفیت آب مورد نظر شما پس از فرآیند فیلتراسیون نیز تعیین کننده انواع فیلترهای مورد نیاز برای کار شما خواهد بود.

اگر آب را برای مصارف انسانی فیلتر می کنید، فیلترهای شما باید بتوانند باکتری های بیماری زا، فلزات سنگین و هر گونه آلاینده خطرناک دیگر را حذف کنند.

شرایط عملیاتی و الزامات فرآیند شما: شما باید سیستم تصفیه آب را با الزامات عملیاتی، از جمله ظرفیت/سرعت جریان، فشار و دما مطابقت دهید.

ماهیت و ویژگی های آلودگی: شما به نوع ناخالصی ها و مقدار آنها نیاز دارید که باید فیلتر کنید. آلاینده های جامد، مایع و گاز نیاز به استفاده از انواع فیلترها دارند.

هزینه عملیاتی سیستم های تصفیه آب: شما باید هزینه اولیه سیستم های تصفیه  صنعتی و سایر هزینه های عملیاتی چون  تعمیر و نگهداری، مواد مصرفی، تعمیرات را در نظر بگیرید.

قیمت تصفیه آب صنعتی | خرید تجهیزات آب شیرین کن | شرکت آتیاکو

مراحل تصفیه اب صنعتی

تصفیه آب صنعتی شامل مراحلی است که به پارامترهای آب منبع بستگی دارد:

تصفیه مکانیکی آب : تصفیه مکانیکی آب با استفاده از فیلترهای درشت و ریز مرحله اولیه است. روش حذف آهن از آب منگنز و آهن به صورت دو ظرفیتی و سه ظرفیتی، باکتری ها و ترکیبات کلوئیدی از آب خارج می شوند.

شما می توانید آب را با استفاده از روش غیر معرف یا معرف به تعویق بیندازید. توصیه می شود در صورتی که سطح آن به ۰.۳ میلی گرم در لیتر برسد و اگر بیش از ۱.۰ میلی گرم در لیتر باشد، مایع را از ترکیبات آهن خالص کنید، پس تصفیه بدون شکست به سادگی ضروری است. هوادهی اگر آهن موجود در آب از ۲۰ میلی گرم در لیتر باشد، مقرون به صرفه است.

حذف ترکیبات آلی (بوی زدایی):  مرحله دیگر است که از روش اکسیداسیون – جذب استفاده می شود.

نرم کننده آب:  اغلب از روش های  تبادل یونی، سیستم اسمز معکوس استفاده می شود.

شیرین کردن:  در مکان های که به آب شیرین دسترسی ندارند، صورت می گیرد.  نمک‌های منیزیم و کلسیم منجر به تشکیل رسوبات آهکی می‌شوند که به سختی حذف می‌شوند. راه چاره استفاده از فناوری اسمز معکوس است . این فرایند به  ترکیب نمک موجود در آب، نرم شدن آن و حذف کلریدها، سولفات ها و سیلیکات ها کمک می کند.

حذف آلاینده های میکروبیولوژیکی (ضدعفونی و استریلیزاسیون).

اصلاح تعادل اسید-قلیا (سطح pH): این فرایند  به طرق مختلف تولید می شود، به وضعیت آب باید توجه کنید. هوادهی، استفاده از معرف ها و عملیات حرارتی در آن  امکان پذیر است.

تصفیه آب صنعتی اغلب یکی از فن آوری های ذکر شده نیست. به طور معمول، سیستم های تصفیه آب صنعتی تأسیساتی هستند که در آن چندین فناوری به طور همزمان اعمال می شود. آنها تحرک بیشتری دارند و بهره وری آنها بسیار بالاتر است. دامنه امکانات درمانی بسیار گسترده است و هر سال در حال گسترش است.

کاربرد تصفیه آب صنعتی:

مخازن دیگ بخار TPP، CHP:  برای پایداری عملکرد دیگ ها، آب با سختی کمتر از 2 درجه فارنهایت مورد نیاز است.

تولید مواد غذایی: هرچه آب خالص تر باشد، کیفیت و ماندگاری محصول بالاتر است.

رطوبت سازهای صنعتی:  آب سخت منجر به تشکیل رسوبات و رسوبات آهکی می شود که عمر تجهیزات را کوتاه می کند.

تأسیسات شهری و مسکن و خدمات عمومی.

صنعت الکترونیک : در اینجا به آب با حداقل هدایت الکتریکی نیاز دارید.

صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی:  برای اینکه به سلامتی آسیبی وارد نشود، تصفیه آب عمیق برای تولید محصولات با کیفیت بالا، داروها، تزریقات و غیره مورد نیاز است.

در کشاورزی:  برای آبیاری، فن آوری و آب آشامیدنی برای حیوانات نیاز به آب تصفیه  است.

تولید آب بطری و نوشابه های گازدار، در کارخانه های لبنی: در این صنایع  کیفیت خاصی از آب مورد نیاز است، محتوای بالای آهن، نمک و سایر ناخالصی ها مجاز نیست.

آزمایشگاه : برای آزمایش در آزمایشگاه برای نتایج دقیق تر، باید از آب بدون آلودگی استفاده شود.

صنایع شیمیایی: پالایشگاه های شیمیایی و نفت، صنایع مواد تکمیلی، صنایع خمیر و کاغذ، معدن، آبکاری، کارخانه های شیشه و سایر شرکت هایی که به آب با بالاترین کیفیت نیاز است.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: